سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هو اللطیف

مطالب مفید، دلنوشته ها و ... این وبلاگ تقدیم به همه بیداردلان

عادتهای غذایی که باعث اضافه وزن میشوند
با سلام خدمت دوستان گلم

هر روز صبح زود برای رفتن سر کار از خواب بیدار می شوید. به جای خوردن صبحانه، یک فنجان چای می خورید. هنگام ناهار، فشار کاری به سرتان هجوم می آورد، و به محض اینکه کمی وقت آزاد پیدا می کنید، فوراً به کافه تریای نزدیک شرکت رفته و غذایی سفارش می دهید.
وقتی به خانه برمی گردید، غذایی که مناسب سه نفر است برای خودتان تدارک می دهید و پس از صرف آن جلوی تلویزیون رفته و وقتتان را می گذرانید تا روزتان تمام شود.
این شیوه ی زندگی برای خیلی از ما آشنا است. اما باید بدانید که این برنامه ی روزانه پُر از عادات بدی است که باعث چاقی می شود. فرقی نمی کند که رژیم غذایی کم-چربی یا کم-کربوهیدرات داشته باشید، اگر گذران روزتان مثل نمونه ای است که در بالا ذکر شد، دلیل چاق شدنتان دیگر کاملاً واضح است.
حال ممکن است بپرسید منظور از این عادات چاق کننده چیست. پس با دقت بخوانید...

 پُرخوری

خیلی از ما عادت به خوردن غذاهای پرحجم داریم و فکر می کنیم که اگر یک یا دو وعده غذایی را جا انداخته ایم، می توانید در وعده ی بعدی جبران کنیم. امروزه زیاده روی و پرخوری یکی از مهمترین دلایل چاق شدن است.
هرچه بدن مجبور به هضم حجم بیشتری غذا در یک زمان شود، مقدار بیشتری از آن را به عنوان چربی در بدن ذخیره می کند. چون بدن هرچه را قادر به هضم آن نباشد، یا آن را دفع میکند و یا به صورت چربی در بدن انباشته می کند. این روزها برای جلوگیری از این مسئله، توصیه می کنند که روزانه در ? تا ? وعده ی غذایی کوچک غذا بخورید.

گرسنگی کشیدن

بعد از پُرخوری معمولاً گرسنگی می آید. اگر آخرین وعده ی غذایی شما ساعت ? بعد از ظهر است، بدنتان ?? ساعت مجبور به تحمل گرسنگی می شود تا وعده ی بعدی برسد. و اگر شما از خوردن صبحانه هم صرف نظر کنید، این گرسنگی کشیدن به ?? ساعت می رسد.
حال ممکن است بپرسید که چرا گرسنگی کشیدن بد است؟ فرض کنید جایی زندانی هستید، و فقط وقتی غذا می خورید که نگهبان زندان به یاد شما بیفتد. وقتی غذا میگیرید با آن چه می کنید؟ تا میتوانید از آن غذا ذخیره می کنید تا اگر باز نگهبان شما را فراموش کرد آذوقه داشته باشید. بدن شما هم همین کار را می کند، وقتی دیر به دیر غذا بخورید، بدن بیشتر آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

 اگر ندانید چه می خورید

کاری که اکثر مردم هیچوقت انجام نمی دهند، حساب کردن کالری ها و چربی های مصرفی روزانه شان است و غذا خوردن در رستوران ها و کافه تریاها بیشتر باعث این مسئله می شود.
اگر روزانه بیش از مقدار توصیه شده کالری مصرف کنید، باعث می شود که بدن کالری های اضافی را به صورت چربی ذخیره کند. برای فردی متوسط و فعال مصرف روزانه ???? کالری کافی است، و چربی باید %?? کالری های مصرفی روزانه را تشکیل دهد.

 شکر و کربوهیدرات های ساده

شکر باعث بالا رفتن قند خون بدن تولید انسولین که سوخت و ساز بدن را برهم میزند می شود. با گذشت زمان، کسی که مقدار زیادی شیرینیجات استفاده می کند، مقدار بیشتری از آن به صورت چربی در بدنش ذخیره می شود. چیزهای شیرین معمولاً کالری بالایی هم دارند. آنهایی که عادت به مصرف زیاد سودا دارند، اگر وزنشان اضافه شد نباید شکایتی داشته باشند.
عادت بد دیگری که بین مردم شایع است استفاده زیاد از کربوهیدرات های ساده است. نان سفید، کلوچه و شیرینی همه باعث چاق شدن می شود. به جای کربوهیدرات های ساده بهتر است که از کربوهیدرات های پیچیده مثل نان جو، پاستا و برنج استفاده کنید.

 نخوردن صبحانه

تحقیقات ثابت کرده است که صبحانه متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بالا می بردو ? ساعت اول روز چربی سوزی می کند. نخوردن صبحانه و حذف آن از برنامه ی غذایی روزانه باعث کند کردن متابولیسم بدن می شود.

 تند غذا خوردن

وقتی غذا تند و با سرعت خورده شود، بدن ارضا نخواهد شد و مغز فرمان نخواهد داد که میزان کافی غذا مصرف شده است. متاسفانه این ارتباط بین مغز و بدن ?? دقیقه طول می کشد.

افرادی که سریع غذا می خورند، معمولاً مقدار بیشتری غذا مصرف می کنند چون به مغز فرصت نمی دهند که به بدن برساند که میزان کافی غذا استفاده شده است. به این دلیل توصیه می شود که غذا را آرام بخورید.

 ننوشیدن میزان کافی آب

متابولیسم بدن برای سوزاندن چربی به آب نیاز دارد، به همین دلیل مصرف کم آب باعث چاقی می شود. توصیه می شود که روزانه حداقل ? لیوان آب بنوشید.

 بیش از حد سالم غذا خوردن

البته خوردن غذاهای سالم مثل سبزیجات و غذاهای کم چربی خوب است، اما خیلی سالم غذا خوردن عادت بدی به حساب می آید. چون وقتی فرد به این شیوه عادت کند روزی خسته خواهد شد و از شور و شوق آن خواهد افتاد و به سمت غذاهای دیگر هجوم خواهد برد که باعث چاقی می شود.

 لاغر شوید

گاهی اوقات کم کردن وزن با خوردن غذاهای صحیح ایجاد نمی شود، بلکه با انجام کارهای صحیح انجام می شود. با رعایت این نکات خواهید دید که خیلی زود وزنتان کاهش پیدا می کند.



[ دوشنبه 87/7/22 ] [ 8:16 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

شفا

سلام دوستان گلم امیدوارم اوقات خوشی داشته باشید و همیشه سلامت باشید.

آرام آرام قدم برمیداشتم، ناآرامی و استرس کاملا در چهره ام دیده میشد، آری داشتم میرفتم ملاقاتی مادرم.

چند شبی بود در سی سی یو بستری بود، بسیار غمگین و ناراحت بودم، آخه مادره دیگه، اگه یک شب خونه نباشه، خونه تاریکه، صفا نداره،‏ اون نگاههای مهربونش اون صفای دلش و ...

بالای در بیمارستان نوشته بود یا من اسمه دوا و ذکره شفا بی اختیار گریه ام گرفت، خدا را در دلم احساس میکردم گویی به او بسیار نزدیک شدم. ازش شفای همه مریضان و مادرم رو خواستم و وارد بیمارستان شدم.

ساعت ملاقات نبود بنابراین با نگهبان بیمارستان برخورد کردم، با خواهش و التماس قبول کرد که فقط برای چند دقیقه برم و زود بیام من هم قول دادم. در همین حین صدای گریه دختر جوانی را شنید، وقتی نگاه متوجه او شد فهمیدم که شوهر جوانش در اثر تصادف فوت کرده، چقدر ناله و شیون میکرد، آنقدر متأثر شدم که خودم هم گریه ام گرفت.

نزدیک سی سی یو شدم باز اونجا با برخورد پرستار مواجهه شدم ولی اون مهربون بود و انگار میدونست چی توی دلم میگذره، کمی ترسیدم وقتی وارد سی سی یو شدم چهره قشنگ مادرم رو دیدم که خوابیده بود، نمیدونی چقدر نگاه کردن بهش لذت داشت،

آنقدر دوستش داشتم که میخواستم برم پیش و توی بغلش آرام بگیرم ولی نمیشد. با خودم و خدا راز و نیاز میکردم و شفای مادرم رو میخواستم، دلم شکست و حسابی اشک ریختم که باعث شد پرستار مرا بیرون کند. آن شب تا صبح حال خوشی نداشتم و فقط از خدا میخواستم مادرم رو شفا بدهد. فرداش که رفتم بیمارستان دیدم مادرم رو به بخش انتقال دادند، و فهمیدم که مشکل قلبی برطرف شده و رو به سلامتی است.

نمیدونید چقدر خوشحال شدم و خدا را به خاطر شفایش بسیار شکر کردم.

به امید شفای همه مریضان

قدر مادر و پدرتون رو بدونید و برای سلامتیشون دعا کنید



[ سه شنبه 87/4/11 ] [ 10:36 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

تپش قلب

تپش قلب

قلب جزو اندامهایی از بدن می‌باشد که علیرغم تپش و فعالیت مداوم و بی‌وقفه‌اش ، وجودش در بدن احساس نمی‌شود. به عبارت دیگر انسانها در 99% مواقع اصلاً متوجه وجود این عضو در بدن خود نمی‌باشند. هرگاه فرد احساس بکند که قلبش درون قفسه ‌سینه در حال تپش می‌باشد، دچار تپش قلب شده است. پس تپش قلب به معنی آگاهی از ضربان قلب خود است.

مقدمه
همانگونه که می‌دانید قلب نوعی تلمبه است. خون بوسیله آن در بدن جریان می‌یابد، اما چه تلمبه حیرت‌زایی! قلب در هر تپش تقریبا صد سانتیمتر مکعب خون را در بدن پخش می‌کند. روزانه حدود 10 هزار لیتر خون بوسیله این تلمبه در درون رگهای هدایت می‌شود. در مدت عمر متوسط یک انسان شاید 250 میلیون لیتر خون بوسیله قلب، تلمبه زده شود. طول مدت هر تپش قلب انسان، کمی بیش از هشت‌دهم ثانیه است. بنابراین،‌ قلب روزی صدهزار بار می‌‌تپد و در فاصله هر یک تپش به مدتی برابر زمان یک تپش،‌ به استراحت می‌پردازد. پس قلب روزانه حدود 6 ساعت آرامش دارد.
این که می‌گوییم «تپش» قلب، مقصودمان بسته و باز شدن آن است؛ یعنی انقباض و انبساط آن. تلمبه قلب در حالت انقباض (بسته شدن) خون را بیرون می‌راند؛ اما در حالت انبساط (باز شدن) خون را به درون قلب می‌کشد. البته گمان نکنید که این کار به سادگی مثلا باز و بسته شدن مچ دست صورت می‌گیرد. خیر؛ بلکه انقباض قلب به ‌صورت نوعی موج از پایین قلب شروع شده، تا به بالای آن حرکت می‌کند.

احساس تپش قلب
تپش قلب به صورتهای گوناگون نظیر کوبیدن لرزیدن ، تپیدن و
احساس می‌شود. برخی ذکر می‌کنند که قلبشان هری می‌ریزد یا بعضی می‌گویند که قلبشان چند دقیقه تاپ‌تاپ می‌زند و دوباره به حالت عادی بر می‌گردد. در برخی نیز ضربان قلب همیشه تند است و تپش قلب به صورت دائم احساس می‌شود.
چه چیز سبب ادامه تپیدن قلب است؟
آیا انقباض و انبساط آن یک عامل خارجی دارد، یا از درون خود قلب برمی‌آید؟ این مساله یکی از جالب‌ترین پرسش‌ها در زیست شناسی است که در پاسخ آن هنوز بسی ابهام وجود دارد. با این وصف ،‌ اکنون برایتان آزمایشی را تعریف می‌کنم که از صدها سال پیش ،‌ دانشمندان با آن آشنا بوده‌اند. فرض کنید تخم مرغی را حدود 24 ساعت در ماشین جوجه‌کشی حرارت دهیم، حال اگر آن را بشکنیم و با ذره بین به درون آن بنگریم، خواهیم دید که سلولهایی که قرار است بعدا قلب جوجه را تشکیل دهند، از هم‌اکنون می‌تپند. آری ،‌ این یاخته‌ها از هم‌اکنون که هنوز قلبی درست نشده است،‌ تپش را آغاز کرده‌اند! باز فرض کنید این سلولها را برداریم و در یک مدیوم ، یعنی «ماده کشت مخصوص» ، پرورش دهیم. خواهیم دید که قلب رشد می‌کند. پس قلب دارای این ویژگی است که بطور خودکار می‌تواند عمل باز و بسته شدن را انجام دهد. نتیجه آنکه تپیدن دایمی قلب هنوز از معماهای زندگی است!

علل تپش قلبادامه مطلب...

[ دوشنبه 87/4/10 ] [ 10:16 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

داروشناسی ق(2)

داروهای مصرفی متداول (داروهای روتین):
بطور کلی می‌توان داروها را با توجه به خصوصیات متفاوت آنها در طبقه‌بندی مختلفی قرار داد یکی از این طبقه‌بندیها براساس محل یا محلهای اثر آنها در دستگاههای بدن می‌باشد. اکنون برای آشنایی بیشتر به ذکر تعدادی از گروههای رایج داروئی و مثالهائی از این گروه می‌پردازیم:

دستگاه گوارش
1- داروهای موثر بر زخمهای دوازدهه، معده، مری:
الف) ضد اسیدها:
این داروها به منظور خنثی کردن هیدروکلریک اسید که از معده ترشح می‌شود بکار می‌روند.
داروهای متداول:
هیدروکسید آلومینیوم ـ هیدروکسید منیزیوم، بیکربنات سدیم و …

ب) داروهای ضد انقباض:
هر زخم گوارشی باعث اسپاسم، انقباض ناگهانی و دردناک ماهیچه می‌شود و راه خروجی معده را می‌بندد، این عمل وضع زخم را بدتر می‌کند.
داروهای متداول:
بلادونا، آتروپین، هیوسین و ترکیبات مربوط به آن بسیاری از داروهای ضد انقباض در صورت ترکیب با اسیدها موثرند.

ج) داروهای التیام بخش زخم گوارشی:
این داروها تا حد زیادی زخمهای گوارشی را بهبود می‌بخشند.
داروهای متداول:
سایمتدین (تاگامت)، راینیتیدین

2- داروهای درمان اسهال:
جایگزینی مایعات و الکترولیتهای از دست رفته مهمتر از مصرف داروهاست این امر بویژه در نوزادان و افراد ضعیف و سالمندان صدق می‌کند. اسهال ملایم در افراد تندرست را می‌توان با داروهایی که باعث جذب آب در روده می‌شوند یا حرکت روده را کاهش دهند. تخفیف داد.
داروهای متداول:
گرد کلرید سدیم و گلوکزخوراکی ، ترکیب کائولین، کودئین، دی فنوکسیلات (لوموتیل) ید و کینول و …

3- داروهای درمان یبوست:
الف) داروهای برطرف کننده یبوست به یکی از راههای زیر عمل می‌کند.
افزایش حجم مدفوع، تحریک روده و نرم کننده مدفوع
داروهای متداول:
سبوس گندم، متیل سلولز، استرکولی و فرآورده‌های مشابه و …

ب) محرکهای روده:
عمل این داروها بسیار متنوع است و برای استفاده دراز مدت مناسبت نیستند.
داروهای متداول:‌
بیزاکودیل (دولکولاکس) روغن کرچک ، شربت انجیر، فنول فتالین و …

ج) داروهای نرم کننده مدفوع:
این داروها واکنش‌پذیر عمل می‌کنند و حتی چنانچه به مدت طولانی استفاده شوند به ندرت مشکلی را ایجاد می‌کنند.
داروهای متداول:
پارافین مایع، گلیسرین و شیافها روغن زیتون، روغن کرچک

4- داروهای موثر بر اختلالهای روده بزرگ، راست روده و مقعد
الف) این داروها عبارتند از:
انواع تنقیه‌ها، شیافها و مواد استروئیدی و آنتی بیوتیکها که این داروها بطور عمده برای درمان التهاب (کولیت) بواسیر و خارش به کار می‌روند.
داروهای متداول:
بنوکائین، هیدروکورتیزون و …

دستگاه گردش خون
1ـ داروهای موثر بر تعداد ضربان و نظم قلب:
الف) داروهای کاهنده شمار ضربان قلب:
این داروها بیشتر برای نارسایی، احتقانی قلب و فیبریلاسیون دهیلیزی به کار می‌روند.
داروهای متداول:
دیگوکسین، دیژیتوکسین، لاناتوزید و …

ب) داروهای تنظیم کنندة نظم ضربان قلب:
این داروها بیشتر برای تنظیم و جلوگیری از بروز ناگهانی اختلال در نظم قلب که گاهی مثلا در لرزش دهلیزی و بعد از لخته شدن خون (ترمبوز) در عروق اکلیلی منجر به مرگ می‌وشد مصرف می‌شوند.
داروهای متداول:
کنیدین، وراپامیل، لیگنوکائین و …

ج) داروهای مسدود کننده گیرنده‌های بتا:
این داروها برای کند کردن ضربان قلب و برای کاهش فشار خون در آنژین صدری استفاده می‌شود.
داروهای متداول:
پراپرنولول، آنتولول، تیمولول و …

2ـ داروهای کاهنده مایعات بدن (ادرار آورها):
این داروها باعث تحریک کلیه‌ها می‌شوند تا آب اضافی بدن را به شکل ادرار خارج سازند. از دست دادن آب اضافی بدن در نارسایی احتقاقی قلب نیز پرفشاری خون و در مواردی که آب بدن زیاد می‌شوند مفید است.
داروهای متداول:
فروزماید (لازیکس)، اسپیرونولاکتون، کلروتیازید و ..

3ـ داروهای کاهندة فزونی فشار خون:
تاثیر این دارها بر قلب و سرخرگها از راههای مختلف انجام می‌گیرد.
داروهای متداول:
متیل دوپا، کلوتیدین، آدالات، اتنولول، پروپرانولول، کلروتیازید و …

4ـ داروهای گشاد کنندة سرخرگها و فزاینده خون رسانی:
این داروها بر گشاد کردن سرخرگهای اکلیلی افراد مبتلا به آنژین صدری به کار می‌رود که اثر آنها فوری است و درد را برطرف می‌کند.
داروهای متداول:
نیتروگلسیرین، نیکوتیکنیک اسید و …

5ـ داروهای محرک قلب:
این داروهای محرک قلب گاهی در فوریتها برای تحریک قلب نارسا در حین عمل جراحی یا بعد از ایست قلبی به بیمار داده می‌شود.
داروهای متداول:
داروهای شبه آدرنالین (سیمیاتول، آدامین، فنیل آفرین)

6ـ داروهای پیشگیری کنندة لخته شدن خون (ضد انعقاد):
این داروها از تشکیل لخته شدن خون در سرخرگ یا از گسترش بیشتر لخته‌ها در گردش خون و قطع خون رسانی در سطح وسیع جلوگیری می‌کند.
داروهای متداول:
هپارین، وارفارین، نیکومالون و …
ادامه مطلب...

[ یکشنبه 87/3/26 ] [ 10:39 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

داروشناسی (ق1)

با سلام خدمت دوستان گلم

در صدد دیدم برای آگاهی و شناخت شما با داروها مطالبی مفید در این مورد برایتان در وبلاگم بگذارم. امیدوارم استفاده کنید.

دارو (Drug) در درمان بیماری و تشخیص و یا پیشگیری از بیماریها به کار می‌رود. داروها ممکن است: منشاء گیاهی (مانند بلادونا) و یا منشاء معدنی (مانند کلسیم) و یا منشاء حیوانی (مانند انسولین) و یا منشاء شیمیایی (مانند آسپرین) داشته باشند. داروها ممکن است از راههای مختلفی که در زیر گفته شده است تجویز شود.

 از راه زیرزبانی: قرص و یا قطره

از راه رکتوم یا واژن: شیاف ، محلول

از راه استمعال موضعی: مالیدنی، قطره (چشم و گوش و بینی)

از راه استشناقی: (اسپری، اینهالر و …)

داروهای اورژانسی:

این داروها فقط توسط گروه پزشکی که مجاز به استفاده از آنها برای بیماران هستند استفاده می‌شود و جزء داروهای بدون نسخه نمی‌باشند.

 

این داروها شامل:

1ـ آدالات (نیفیدیپن)

2ـ اپی‌نفرین (آدرنالین)

3ـ نیتروگلیسیرین(T.N.G)

4ـ دوپامین

5ـ دیگوکسین (لانوکسان)

6ـ دیازپام (والیوم)

7ـ آمینوفیلین و اسپری سالبوتامول

8ـ هیدروکورتیزن

9ـ دکستروز هیپرتونیک

10ـ آتروپین

11ـ پتاسیم کلراید (KCL)

 آدالات (نیفیدیپن)

این کپسول به فرم زیرزبانی جهت کاهش فشار خون بالا و کاهش درد ناشی از اسپاسم (گرفتگی) عروق و با توصیه پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین شکل که در فشار خون بالاتر از 120/200 م م ج، بیمار کاملاً دچار علائمی چون حملات سردرد شدید، تهوع، استفراغ شدید، تاری دید، وزوز گوش و برافروختگی صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین ترتیب که یک کپسول آن را سوراخ نموده و سه قطره از محتوای آن را زیر زبان بیمار ریخته و پس از ده دقیقه فشار خون را کنترل نمائید.

 اپی‌نفرین (آدرنالین)

این دارو محرک تنفسی و افزایش دهنده فشار خون می‌باشد. تزریق آن به صورت وریدی عضلانی و یا زیرجلدی مخلوط cc10 آب مقطر جهت رقیق شدن دارو استفاده می‌شود.

 نیتروگلیسیرین(T.N.G)

این دارو به صورت حب (pearl) می‌باشد که در واقع درد شدید قفسه که مشکوک به حمله قلبی هستند بصورت زیرزبانی استفاده می‌شود. طرز مصرف این دارو بدین شکل است که هر 5 دقیقه یک حب زیرزبان گذاشته می‌شود، حداکثر تا 3 حب مورد استفاده قرار می‌گیرد در هر صورت بایستی بیمار را سریعاً با آمبولانس به مرکز درمانی مجهز منتقل کرد.

دوپامین

دارویی است که برای تنگ کننده عروق و افزایش دهنده فشار خون و افزایش دهنده خون رسانی ارگانهای حیاتی به کار می‌رود و در درمان شوک ناشی از سکته قلبی استفاده می‌شود.

 دیگوکسین (لانوکسان)

دارویی است با خواص ضد آریتمی (نامنظم بودن ضربان قلب) و افزایش دهنده قدرت انقباض عضله قلب به کار می‌رود.

 دیازپام (والیوم)

این دارو خواب‌آور و آرام بخش است.

 آمینوفیلین

این دارو به صورت تزریقی استفاده می‌شود و برای گشاد کردن راههای هوای استفاده می‌شود. این دارو در حملات آسم و تنگی نفس استفاده می‌شود.

 اسپری سالبوتامول

این دارو به صورت شربت اسپری قرص می‌باشد.

نحوه استفاده از اسپری سالبوتامول بدین نحو است که افرادی که دچار تنگی نفس شدید ناشی از التهاب حاد تنفسی شده‌اند پس از یکبار بازدم عمیق قوطی حاوی سالبوتامول در دهان گذاشته و در حالیکه اسپری را می‌افشانیم یک دم عمیق انجام داده و کمی نفس را حبس نگه می‌داریم. پس از 5 دقیقه یکبار دیگر پاشیدن اسپری سالبوتامول را اجرا کند، سپس بیمار را سریعاً به مرکز درمانی ارجاع دهید.

 هیدروکورتیزن

این دارو ضدالتهاب می‌باشد و علائم حساسیت را می‌کاهد.

 دکستروز هیپرتونیک

برای افرادی که دچار شوک شده و ندانیم علت آن چیست بهتر است یک سرم دکستروزهیپرتونیک برای فرد استفاده شود.

 آتروپین

دارویی ضد آریتمی (نامنظم بودن ضربان قلب) و افزایش دهنده تعداد ضربان قلب و موثر در درمان از بین رفتن ناگهانی نبض و همچنین در درمان مسمومیتهای تنفسی با گازهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 پتاسیم کلراید (KCL)

به منظورجبران کمبود حجم پتاسیم خون و همچنین افزایش نیروی انقباض قلب استفاده می‌شود و در برخی بیماریهای کلیوی (مثل نارسایی کلیوی) مصرف پتاسیم ممنوع است.

 



[ سه شنبه 87/3/21 ] [ 8:53 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

سلامتی

با سلام خدمت دوستان گلم

امیدوارم که هر جا هستید سلامت باشید. چند روزی است که مریض شدم و حال خوشی نداشتم و بنابراین نتوانستم به وبلاگم برسم.

واقعا قدر سلامتی را کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید. حالا میفهم که چقدر سلامتی نعمت بسیار خوبی است و واقعا باید که خدا را شکر و سپاس کرد که این نعمت را به ما ارزانی داد. از خداوند میخواهم همه مریضان را شفا دهد و همه ما را سلامت بدارد.

از مریض شدم چند چیز فهمیدم:

1. که قدر سلامتی خود را بدانم

2. دوستان خودم را بشناسم (چون انسان که مریض میشود توقعش بالا میرود،‏ مخصوصا از دوستان صمیمی اش در نتیجه از کسانی انتظارات بیشتری دارد جدا از نزدیکان، از دوستان صمیمی اش بیشتر توقع دارد )

3. به خدا بیشتر نزدیک میشوم( چون انسان موقعی که در سختی و رنج به سر می رود، خدا را بیشتر به یاد می آورد)

4. خدا را شاکر باشم و از او صحت و سلامتی خود و همه انسانها را بخواهم.

 



[ شنبه 87/3/11 ] [ 11:45 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

چطور زیبا شویم؟

چطور زیبا شویم؟

 با سلام خدمت دوستان عزیم امیدوارم این مطالب برایتان مفید باشد:

چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.

? جوانتر به نظر بیایید بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین E است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم هاو لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.

? ناخن هایی محکم داشته باشید با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.

? موهایی براق داشته باشید مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین B هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.

? خشکی پوستتان را از بین ببرید ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ? می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.

? چین و چروک پوستتان را برطرف کنید ویتامین C سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از ??? درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین C اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

? آفتاب سوختگیتان را درمان کنید اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین E می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

? دندانهایتان را سفیدتر کنید همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟

? گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین C به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) استفاده کنید.

? پوستتان را براق تر کنید برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

? از سرطان پوست پیشگیری کنید گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین C و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید.

 



[ سه شنبه 87/3/7 ] [ 2:28 عصر ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

غذاهای مفید و مضر برای قلب

 با سلام به دوستان گلم

از آنجا که بسیاری از مردم مخصوصا افراد میانسال دچار این بیماری هستند بر آن شدم که مطالبی در مورد این بیماری در وبلاگم قرار دهم امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد.

 

چه غذاهایی برای قلب مفید هستند؟

کلم برگ، کلم قرمز، گل کلم، کلم بروکسل، بروکلی، ‌شلغم، چغندر، اسفناج، مارچوبه، لوبیا سبز، نخود سبز، لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، نخود خشک و عصاره مخمر دارای ویتامین‌های گروه ب خصوصا اسیدفولیک هستند. تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که اسید فولیکی که بطور طبیعی در مواد غذایی یافت می‌شود، می‌تواند سبب کاهش ماده‌ای در خون به نام هموسیستئین شود و به این ترتیب از ابتلا به تصلب شرایین پیشگیری کند. دانشمندان بر این باور هستند که این ماده مستقیما به دیواره رگ‌ها آسیب می‌رساند و سبب تشکیل رسوب‌های چربی می‌شود. تخمین زده شده است که افزایش دریافت روزانه اسید فولیک به میزان 100 میکروگرم، سبب کاهش مرگ‌ مرتبط با بیماری های قلبی به میزان 7 درصد  در مردان و 5 درصد در زنان می‌شود.

در جوامعی که مصرف کننده مقادیر فراوانی از ماهی‌های روغنی هستند، مشاهده شده است که شیوع بیماری‌های کرونر قلبی کمتر از جوامعی است که مقدار خیلی کمی‌ ماهی مصرف می‌کنند. ماهی‌های روغنی از قبیل ماهی آزاد و سایر ماهی‌ها از قبیل قباد، حلوا، شیر، کیلکا، و اوزون‌برون دارای اسیدهای چرب مفید می‌باشند.  دانشمندان معتقد هستند که این مواد باعث کاهش خطر انعقاد خون و همچنین ممانعت از افزایش چربی‌های مضر خون می‌شوند.

مصرف ماهی حداقل 3 بار در هفته، برای افرادی که دارای سابقه بیماری قلبی و همچنین افرادی که مایل به پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند توصیه می‌شود.

جو دوسر، حبوبات، سیب و گلابی غنی از فیبر محلول هستند که به کاهش سطوح کلسترول خون کمک می‌کنند. ‌سیر نیز اثر مشابهی دارد. افزایش کلسترول خون، به خصوص ال دی ال (کلسترول بد)، یکی از عوامل خطر عمده در بروز تصلب شرایین است. مصرف منظم چنین غذاهایی به کاهش ال دی ال کمک می‌کند.

روغن زیتون، ‌روغن کانولا، مغزها و دانه‌ها حاوی نوعی از اسیدهای چرب به نام موفا هستند که به کاهش سطح ال دی ال کمک می‌کنند.

میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی ویتامین‌های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف‌کردن آسیب ناشی از عمل مواد سرطان‌زا به دیواره سرخرگ‌ها می‌شوند.

مصرف حداقل روزانه 3 واحد از این غذاها توصیه می‌شود. سه چهارم لیوان آب میوه یا سبزی‌ها به عنوان یک واحد محسوب می‌شود که معادل یک عدد میوه متوسط یا یک لیوان سبزی خرد شده خام یا نصف لیوان پخته است.

از چه غذاهایی باید پرهیز کنیم؟

گوشت و فرآورده‌های آن، لبنیات پرچربی و کره، ‌غنی از نوعی چربی هستند که باعث افزایش سطح ال دی ال  در خون می‌شوند. مصرف این غذاها را باید به حداقل رساند.

همچنین مصرف کیک و بیسکویت به علت نوع چربی بکار رفته در آن‌ها سبب افزایش سطح ال دی ال   می‌شود.

انواع غذاها و سوپ‌های آماده مصرف و یا کنسرو شده، ‌غذاهای بیرون از منزل، سوسیس و کالباس و گوشت‌های نمک سود شده و بطور کلی گوشت و فرآورده‌های آن و همچنین تنقلات شور، سرشار از نمک (سدیم کلراید) هستند. دریافت زیاد سدیم با فشارخون بالا ارتباط دارد که از عوامل خطر جدی در بروز بیماری قلبی می‌باشد. کاهش مصرف این نوع غذاها و نمک طعام سر سفره به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

برایم دعا کنید



[ پنج شنبه 86/11/25 ] [ 8:30 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

فشار خون (تعریف، درمان)

با سلام به دوستان گلم

 

رژیم غذایی برای کاهش فشار خون بالا

چاقی و اضافه وزن مسلماً با فشارخون بالا ارتباط دارد. شیوع فشار خون بالا در افراد جوان و چاق دو برابر و در افراد مسن و چاق 50 درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی است. در مردان به ازای هر 10 درصد افزایش وزن، فشار خون 6/6 میلیمترجیوه بالاتر می‌رود.

اکثر افراد مبتلا به پُرفشاری علایمی ‌ندارند، اما این مشکل می‌تواند سبب آسیب حاد یا مزمن به بخش‌های مختلف بدن شود. در مغز این مشکل به مویرگ‌های خونی آسیب می‌رساند، در نتیجه سکته مغزی  بروز می‌کند. در چشم‌ها، پرفشاری سبب آسیب به مویرگ‌های خونی و بروز اختلال بینایی  و در کلیه‌ها نیز سبب نارسایی کلیه  می‌شود. ممکن است علایمی‌‌ از قبیل سردرد، دردهای قفسه سینه و تنگی نفس نیز بروز کند.

مواردی از پُرفشاری که در حد مرزی هستند، اغلب بدون درمان باقی می‌مانند. درمان غیردارویی شامل: ‌کاهش نمک  در رژیم غذایی، ترک سیگار،  انجام ورزش منظم و استفاده از روش‌های شل‌کردن عضلات است. داروهای ضد فشارخون نیز ممکن است تجویز شوند.

درمان

تغییر در عادت های بهداشتی می تواند به کنترل یا کاهش  فشارخون شما کمک کند. پزشک شما ممکن است توصیه های زیر را داشته باشد:

تغذیه سالم

ممکن است به شما توصیه شود که :

مصرف غذاهای پرنمک مثل کنسروها و غذاهای آماده را قطع کنید، برچسب غذا را از نظر میزان سدیم ( نمک) وارسی کنید.

از ادویه و چاشنی ها و آب لیمو به جای نمک استفاده کنید.

گوشت های چرب ( مثل گوشت قرمز) و فرآورده های شیر کامل ( مثل بستنی و کره ) را کمتر مصرف کنید.

میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار و فرآوردهای شیر کم چرب را بیشتر مصرف کنید.

کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید، کم کم وزن خود را کم کنید. از رژیمهای غذایی سخت پرهیز کنید. برنامه کاهش وزن معمولاً شامل یک رژیم غذایی سالم همراه با فعالیت جسمی می باشد.

ورزش

فعالیت منظم فیزیکی می تواند به کاهش فشارخون کمک کند. این کار می تواند سلامت عمومی شما را نیز بهبود بخشد.

سعی کنید اکثر روزهای هفته- ترجیحاً تمام روزها- 30 دقیقه ورزش ملایم انجام دهید.

فعالیت هایی انتخاب کنید که لذت بخش باشند مثل پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، یا باغبانی.

اگر سن بالای 40 سال یا نگرانی هایی راجع به سلامت خود دارید، پیش از شروع برنامه ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

دارو

دارو به شما کمک می کند که:

آب و سدیم زیادی از بدن دفع شود.

قلب راحت شود، به طوری که با نیروی کمتر و دفعات کمتری کار کند.

رگ های خونی کوچک باز شوند تا مقاومت در برابر جریان خون کم شود.

با پزشک یا پرستار خود همکاری نزدیکی داشته باشید. شما نقش مهمی در درمان موفق خود بازی می کنید.

 چه غذاهایی مفید هستند ؟

مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم  در بهبود فشار خون بسیار موثر است و مصرف کم مواد غذایی حاوی سدیم  و چربی های اشباع موجب کاهش فشار خون خواهد شد.

ـ موز ، زردآلو ، پرتقال ، انجیر ، گریپ‌فروت، هلو، انگور  و  آلو  میوه‌هایی سرشار از پتاسیم هستند و سیب‌زمینی، سیر، کلم بروکلی  ، کدو سبز، قارچ  و گوجه‌فرنگی و سبزی‌ها سرشار از پتاسیم هستند. حبوبات نیز از این نظر غنی‌اند. منابع منیزیم شامل جوانه گندم  برشته ، بادام زمینی، سیب زمینی،  اسفناج، شیر، نان سبوس دار و مرغ است. منابع غذایی کلسیم شامل شیر و لبنیات  و ماهی  است.

از چه غذاهایی باید پرهیز کرد؟

ـ از سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، برگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم باید پرهیز کرد. سبزی‌های کنسروشده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور نیز نباید مصرف شوند.

ـ ماهی دودی یا کنسروشده و تن ماهی سرشار از سدیم هستند.

ـ سس‌ها، ‌سوپ‌ها، قرص‌های گوشت، کنسرو لوبیا و سایر غذاهای آماده مصرف می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

افراد دچار فشار خون بالا سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، برگرها ، سبزی‌های کنسروشده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور را نباید مصرف کنند.

ـ مصرف الکل با فشار خون بالا ارتباط داشته و می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

ـ در طبخ به جای کره و روغن نباتی جامد بهتر است از روغن زیتون، ذرت،  سویا و کانولا استفاده کرد.

ـ مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه ، چای ، نوشابه‌های کولا  و شکلات، سبب افزایش فشارخون می‌شوند و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

برایم دعا کنید



[ شنبه 86/11/20 ] [ 9:11 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

درمان دیابت

با سلام خدمت دوستان گلم با توجه به اینکه دیابت از جمله بیماریهایی است که اغلب مردم به آن گرفتارند از جمله مادرم خودم لذا لازم دیدم درباره این بیماری برایتان بنویسم امیدوارم که همیشه سلامت و شاداب باشید.

 

اولین چیزی که یک دیابتی باید به خاطر داشته باشد این است که توانایی بدن وی برای جذب قند مختل شده است و نباید هرگز پرخوری کند . در عمل این بدان معنا است که فرد دیابتی باید زمان وعده غذایی خود رامشخص   و مقدار آن را متعادل نماید. به عبارت دیگر ? وعده غذای اصلی: صبحانه - ناهار-  شام به صورت کم حجم همراه با ? تا ? میان وعده سبک در بین آنها مانند چای و بیسکوئیت سبوس دار برای ساعت 10-11 عصرانه برای ساعت 4-5  بعد از ظهر - و یک خوراکی سبک قبل از خواب مصرف نماید . افرادیکه انسولین تزریق می کنند وعده های غذایی را باید 15 تا 30 دقیقه قبل از تزریق مصرف کنند. زیرا مدت زمانی طول می کشد تا انسولین وارد گردش خون شود و بتواند وظیفه خود را انجام دهد .

اگر شما به تازگی به جمع دیابتی ها پیوسته اید و در جستجوی زندگی بهتری هستید ممکن این تصور را داشته باشید که پیروی از رژیم غذایی و وعده های متعدد برای شما مشکل باشد . اما به شما ثابت خواهد شد که این روش بسیار ارزشمند است .

تعادل

یک دیابتی باید سعی کند تا مطمئن شود که هر وعده غذای اصلی یا میان وعده حاوی پروتئین - جربی و کربوهیدرات باشد . دست یافتنبه این مهم مشکل نیست . زیرا طبیعتا بسیاری از میان وعده ها حاوی مقادیر متنوعی از این ? ماده مغذی فوق می باشد . برای مثال یک ساندویچ پنیر دارای پروتئین ( پنیر ) چربی ( چربی پنیر ) و کربوهیدرات ( نان ) می باشد . نکته مهم اینست که یک دیابتی نباید هیچیک از این سه ماده مغذی را مخصوصا کربوهیدرات را حذف کند .

خودداری از مصرف بیش از حد کالری

برخلاف فرد غیروابسته به انسولین ، یک فرد وابسته به انسولین اغلب خیلی لاغر است ، اما تزریق طولانی مدت انسولین و مصرف غذاهای پرچرب و پرپروتئین باعث چاقی اومی شود . اما ، پائین نگهداشتن وزن برای دیابتی ها واقعاً با اهمیت است ، برای آنکه بیماریهای مختلف منجمله بیماریهای قلب و عروق را در پائین ترین حد خود نگه دارند .

ممکن است در مدت کوتاهی بعضی از بیماران از اجرای رژیم غذایی خسته شده باشند . اما فقط اجرای طولانی مدت رژیم جواب می دهد . کاهش مقدار مصرف قندو شکر شما را در مسیر مناسب قرار خواهد داد ، همچنین کاهش مقدار چربی ، مخصوصاً چربی اشباع ، در رژیم غذایی حتی بیشتر به شما کمک خواهد کرد ، و لزوماً کاستن از قندوشکر به معنای محرومیت مطلق شما نیست .

 

کاهش قند وشکر

اکثر متخصصین تغذیه ترجیح می دهند بیماران دیابتی خودرا از شیرین کردن چای و قهوه بر حذر دارند . اما این عقیده تفکر بسیار وحشتناکی است . مصرف شیرین کننده های قوی ، مانند آسپارتام ( بنامهای تجاری نوتراسوئیت و کاندرل ) یا ساخارین بهتر از قند وشکر است ، اما مصرف آن ها را باید در حداقل نگه دارند .

باید از مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین نوشابه های گازدار-کولاوغیره -  خودداری کنید ، زیرا نه تنها مصرف نوشیدنی های گازدار ، مقدار زیادی گلوکز را بطور آنی وارد گردش خون می کند ( این حالت برای کنترل دیابت بد است ) بلکه آنها بسیار انرژی زا و چاق کننده هستند ( بطور میانگین 1 شیشه کولا حاوی 7 قاشق چایخوری شکر است و یک نوشابه خانواده 1 لیتری حدود 130 گرم قند دارد ) .

مصرف آب گازدار یا آبمیوه تازه رقیق شده با آب ترجیحاً بهتر است ، اگر پیروی از این روش برای شما بسیار سخت است ، می توانید از نوشیدنی های گازدار شیرین شده با شیرین کننده های مصنوعی کم کالری در حد اعتدال استفاده کنید .

میانه روی

رعایت اعتدال خیلی آسان است ، مخصوصاً برای کسانی که تازه دیابتشان تشخیص داده شده  است . این افراد در مورد رژیم گرفتن و موفقیت آن شک دارند. این بدگمانی نه تنها غیر ضروری است بلکه مطمئناً غیر مفید است . این بدگمانی ها استرس را افزایش می دهد ودر مقایسه با سایر افراد بخوبی معلوم شده است که استرس ، دیابتی ها را در اجرای یک رژیم غذایی موفق ناتوان می کند .

پرهیز غذایی

برای دیابتی ها بسیار مهم است که به رژیم غذایی خود همیشه توجه کنند . درابتدا بخاطر داشتن اینکه چه چیز مجاز است و چه چیز غیرمجاز ممکن است سخت باشد . اما بزودی این موضوع عادی می شود .

 

غذاهای آزاد :

این غذاها را می توانید به هر مقدار و هرزمان که می خواهید بخورید .

 همه سبزیجات برگ دار و سبز

 انواع کلم (گل کلم ، کلم برگ ، بروکلی و    . ) وشلغم

 انواع پیاز ، پیازچه و سیر

 نخود سبز و لوبیا سبز

 سالاد سبزیجات (گوجه فرنگی ، فلفل سبز ، خیار    .)

انواع قارچ

  چای قهوه ، آب ، آب گوجه فرنگی (به مقدار متعادل ) ، سوپ صاف شده

 

این غذاها برای دیابتی ها مناسب است . اما باید براساس توزیع کالری کربوهیدرات و پروتئین مصرف شوند.

 

  بنشن ، انواع نخود ولوبیا

  برنج قهوه ای و انواع رشته ها و ماکارونی تهیه شده از آرد کامل

  جو دو سر ، آردهای تهیه شده از غلات کامل ، انواع نان ، بیسکویت های شیرین نشده و غیره .

  کلیه صیفی جات ریشه ای

  کلیه میوه های تازه کم شیرین

  غلات صبحانه شیرین نشده پرفیبر

  گوشت های بدون چربی

  ماهی تازه ومنجمد

  پنیر کم چرب ، شیر کم چرب ، ماست کم چرب

  سویا

 

غذاهای بد

حتی الامکان باید از خوردن آنها پرهیز شود . چنانچه تمایل به خوردن آنها دارید باید به مقدار بسیار کمی مصرف کنید :

 

  شکر ، عسل ، شیره انگور وشیره خرما

  انواع شیرینی ، آبنبات و شکلات

  آدامس پرشکر

  مربا ومارمالاد پرشکر و فرآورده های نظیر آنها

  بیسکویت های شیرین ، کرمدار و شکلاتی ، انواع کیک و نان های گیسویی و شیرمال پخته شده با        آرد سفید و شکر

  دسرهای تهیه شده با آردهای تصفیه شده و شکر

  کمپوت میوه با شربت ( آب و شکر )

  بستنی و بستنی یخی 

  آبمیوه شیرین شده با شکر ، نوشابه های گازدار شیرین وکولا

  غلات صبحانه شیرین شده

  انواع گوشت های چرب و نمکدار ، کله پاچه ، جگر ، ماهی دودی وشور

  مارگارین ( کره گیاهی ) ، روغن حیوانی ، سس مایونز معمولی

 

 برایم دعا کنید

 

 



[ پنج شنبه 86/11/18 ] [ 8:31 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

きらきら